hotel fox

Malowanie felg

Malowanie felg

LAKIEROWANIE TRADYCYJNE (MOKRE)

Lakierowanie tradycyjne mokre ma za zadanie jak najwierniejsze odtworzenie oryginalnej warstwy lakierniczej dzięki możliwości dobrania koloru felgi na życzenie klienta. Ta metoda daje nam możliwość uzyskania idealnej powierzchni lakierowanej, gdyż przy tej metodzie można dokonywać korekt ubytków (szlifowanie wżerów, zarysowań).
Felga lakierowana tradycyjnie musi zostać najpierw starannie przygotowana, oczyszczona mechanicznie lub ręcznie oraz szpachlowana (jeśli jest taka konieczność – rysy, ubytki) aby przygotować ją do pierwszej warstwy lakieru, czyli podkładu.
Drugim etapem jest położenie warstwy lakieru w zamówionym kolorze.
Etap trzeci – natrysk lakieru bezbarwnego w macie lub połysku oraz wypolerowanie po wyschnięciu.
Przed każdym przystąpieniem do renowacji felgi sprawdzamy pod kątem technicznym:
- krzywizny
- pęknięć
- bezpieczeństwa
Zalety metody: wierne odtworzenie koloru oraz struktury lakieru. Wady metody: mniejsza trwałość i wyższa cena w stosunku do lakieru proszkowego.

LAKIEROWANIE PROSZKOWE

Powłoka lakieru proszkowego charakteryzuje się bardzo dużo odpornością mechaniczną. Stąd duża popularność stosowania tej metody w zakresie renowacji felg samochodowych.
Etap 1 - przygotowanie felgi polegające na jej całkowitym i dokładnym piaskowaniu w celu usunięcia starej, zniszczonej powłoki lakierniczej – utlenień
Etap 2 - niwelowanie ewentualnych zadrapań, ubytków, zataczanie rantów
Etap 3 - nakładanie pierwszej warstwy lakieru – podkład
Etap 4 - nakładanie koloru i kontrola jakości
Etap 5 - nakładanie lakiery bezbarwnego – połysk lub mat
Przed każdym przystąpieniem do renowacji felgi sprawdzamy pod kątem technicznym:
- krzywizny
- pęknięć
- bezpieczeństwa
Zalety metody: bardzo duża odporność mechaniczna powłoki, niskie koszty renowacji.
Wady metody: ograniczenie kolorów do palety RAL, faktura powłoki lakierniczej odstępuje od jakości powłoki lakieru tradycyjnego.

ZAPRAWKI

Zaprawki wykonujemy w przypadku minimalnych ubytków w powłoce lakierniczej.
Stosuje się je w celu zminimalizowania kosztów renowacji felgi.
Zaprawki wykonywane są w metodzie lakierowania natryskowego.

Przed każdym przystąpieniem do renowacji felgi sprawdzamy pod kątem technicznym:
- krzywizny
- pęknięć
- bezpieczeństwa